top of page

חלק {1} איך לבחור צבעים למיתוג העסק ועיצוב אתר האינטרנט?



יש המון על מה לדבר שנכנסים לנושא צבעים,

זהו חלק ראשון מתוך סדרת פוסטים בנושא צבעים.

חלק ראשון |
בחירת הצבעים לעיצוב המותג שלכם - הקווים המנחים שלי.

צבעים הם כוח מניע מאחורי כמעט כל פעולה, יומיומית ויצירתית שאנחנו עושים במהלך היום. אנחנו בוחרים בגדים בצבעים מסוימים שגורמים לנו להרגיש טוב עם עצמנו ולקבל מחמאות, אנחנו צובעות את השפתיים בגוון הנכון שגורם לנו להרגיש קצת יותר נשיות ומטופחות, אנחנו בוחרים את הצבעים בעיצוב חדר השינה או הסלון בקפידה, כדי ליצור מסביבנו אווירה.

בכל הקשור לעיצוב המותג שלנו, האווירה היא התוצאה הסופית של בחירת הצבעים. אנחנו בוחרים צבעים שמשקפים ערכים, שמתכתבים עם העיסוק שלנו או שפשוט משקפים את האישיות, האופי והחיבור לקהל שנמצא מאחורי ומלפני העסק.

בסדרת מאמרים זו, בחרתי להתמקד במשמעות בחירת הצבעים - כשאנחנו מעצבים את החומרים הוויזואליים למותג שלנו וכשאנחנו מעצבים את האתר האינטרנט - שהוא לטעמי הבית של העסק. בנוסף, בגלל חוק הנגישות שנכנס לתוקף ממש בעוד כמה שבועות, בחרתי להקדיש כמה מילים לתפקיד של צבעים בהנגשת האתר לבעלי מוגבלויות.

>> בחירת הצבעים לעיצוב המותג שלכם - הקווים המנחים שלי

לפני שנה, כשהשקתי את העסק שלי, בחרתי לעשות זאת עם לוגו שצבעיו שחור וירוק ומלווה אותי עד היום. השחור היה הקו הברור, המקצועי והישיר - הסגנון הנקי שמאפיין את העיצובים שלי, החיבור ביניהם פעם אחר פעם. הירוק סימל בעיניי צמיחה, עצמאות, יצירתיות ופריחה.

החיבור בין שניהם הוא חיבור מושלם לעסק שלי - מצד אחד מקצוענות, הקפדה על הפרטים הקטנים והתנהלות ישירה מול הלקוחות. מצד שני, יצירתיות, דמיון, צמיחה ותעוזה - עם כל צעד שאני לוקחת ובכל פרויקט.

>> בחירת סקאלת צבעים נכונה ומדויקת היא משימה קשה.

כדי לפצח אותה אני ממליצה לענות על השאלות הבאות:

  1. מה מהות העסק?

  2. מי קהל הלקוחות?

  3. מה ישדרו הצבעים?

  4. למה ישמשו הצבעים?

  5. איך הצבעים משתלבים יחד?

  6. מה המשמעות של כל צבע? (ותכף נתעכב על המשמעויות)

  7. מה האווירה שהצבע מקרין? חמה? קרה? ידידותית? נשית? גברית? וכו'.

 
​​>> בקצרה על הצבעים

אדום |

צבע רגשי ויצרי מאד. הוא מעורר תשוקה, משדר כוח ותופס את תשומת הלב בקלות. הוא מתקשר אצלנו לאנרגיה, אהבה, תשוקה אך גם לסכנה, אש ואלימות. הוא הצבע שמייצר יצרים מכל הסוגים, לטוב ולרע.

כחול |

כחול נחשב כצבע מעורר אמינות, מחויבות ובטחון. מסיבה זו משתמשים בו לא מעט לעיצוב מיתוג. הוא משדר כבוד, יוקרה, איכות וסמכות, אך מתחבר בגוונים מסוימים גם לעולם הרוח, לבריאות הגוף והנפש, לשלווה ולרוגע.

צהוב |

צבע שמשדר אווירה חיובית ואופטימית. הוא מייצג שמחה, אושר והתחלות חדשות. מצד שני, הוא מקושר במיתולוגיות השונות לקנאה, חמדנות וחולי ולכן השימוש בו בעיצוב מותג הוא בדרך כלל עדין, כאשר הוא משולב עם צבעים נוספים.

ירוק |

צבע מרגיע, זורם עם הטבע ומרענן. הירוק מסמל בריאות, צמיחה, התחדשות ופוריות. הוא מתכתב עם עולם הטבע והסביבה, הוא מסמל פריחה בטבע. מסיבה זו, הוא משמש למיתוג עסקים מכל הסוגים - מעולם הבריאות והתזונה הטבעית ועד לעולם הנפשי והרגשי. אך גם מוסדות כלכליים, חברות נדל"ן ועסקים ציבוריים משתמשים בו לא מעט.

שחור |

השחור מסמל נקיון, תחכום והעצמה. הוא מבליט ומספק תחושת תעוזה ובטחון.

לבן |

גוון שמשדר טוהר, פשטות וניקיון.

כתום |

הכתום הוא צבע מלא אנרגיה, התלהבות ושמחה. הוא נחשב כגוון שמושך תשומת לב, צעיר ותוסס. כתום משדר גם פתיחות רבה ולכן מותגים צעירים רבים משתמשים בו.

סגול |

יצירתיות, דמיון, חלום ותשוקה מתחברים לגווני הסגול השונים ולא פעם הוא משולב במיתוג של עסקי גוף ונפש, העצמה ואמנות.

ורוד |

באינסטינקט המיידי משדר הורוד נשיות, אבל הוא גם צבע של יופי, נעורים, תמימות והנאה מהחיים.

חום |

החיבור לאדמה הוא ברור ולכן החום מביע יציבות, רגליים על הקרקע ולכן אמינות ויושרה.​

 

אפשר למצוא שלל השראת צבעוניות ושילובי צבעים מרהיבים, באתר תוכלו לעשות חיפוש לפי מילות מפתח, לפי עונות וטרנדים.


>> בחירת הצבעים הפשוטה ביותר יכולה להיעשות כשאנחנו מחברים את התשובות לשאלות שציינתי כאן לאופי של צבעים שונים - וכך אנחנו מקבלים סקאלה שמתאימה לאופי העסק.

 

>> בחלק (2) של סדרת המאמרים בנושא צבעי נראה כיצד תורת הצבע יכולה להפוך את המיתוג ואתר האינטרנט שלך למדהים יותר.

 

יש לכם שאלות?

191 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Комментарии


bottom of page